מבית חינוךלקהילה חינוכית לומדת

בעזרת קבוצות חשיבה ובליווי מיטב אנשי המקצוע, גיבשה רשת אמי”ת את חזון הקהילה החינוכית הלומדת (קח”ל) הפועלת לאור מצפן אמי”ת וערכיו – תורת חיים, כלל ישראל ומיצוי ומצוינות.

המעבר מבית הספר המוכר והידוע לקהילות חינוכיות לומדות מחייב שינוי מערכתי כולל הרואה בפדגוגיה ובתהליך הלמידה מתן הזדמנות לפיתוח תלמיד עצמאי, פיתוח מיומנויות, אישיות, זהות וערכים, וזאת באופן הוליסטי בעת ובעונה אחת.

השינוי מתמקד הן ביצירת תהליכי צמיחה, התפתחות ולמידה של התלמידים והן בשינוי תרבותי ומקצועי של המורים ההופכים ממורים המעבירים ידע, למנחים המפתחים כישורי לימוד עצמאיים ומיומנויות, יחד עם אישיות, זהות וערכים.

קהילות לומדותבמרחבי החיים

בקרוב..

קהילה

מנהיגות בית ספרית

  • מנהיגות מאפשרת של מנהל
  • שותפות מורים ותלמידים בקבלת החלטות המשפיעות על הקח"ל ואחד עם השני.
  • חברות מורים בצוות מו"פ ופיתוח וחלקם בתהליך ההתחדשות
  • צמיחה והתפתחות אישית ומקצועית של מורים
  • מסוגלות ומוטיבציית מורים להוביל את ההתחדשות הפדגוגית
  • משמעות ושייכות של מורים לקבוצת השתייכות

חינוכית

קבוצת השתייכות

  • הקח"ל מאפשר לתלמידים לגבש את זהותם: אישית / דתית / תורנית / ישראלית
  • פתיחות והכלה של כלל ישראל בקח"ל
  • התנדבות ומעורבות חברתית של חברי הקח"ל
  • יכולותיהם וכישוריהם של חברי הקח"ל באים לידי ביטוי
  • שיח, קרבה ואכפתיות בין חברי הקח"ל במרחבי הלמידה
  • משמעות ושייכות של תלמידים ובוגרים לקבוצת ההשתייכות

לומדת

יחידות לימוד

  • התחדשות פדגוגית בקח"ל מבוססת עקרונות יחידת המא"ה (משמעותיות, ארוכה, הוליסטית)
  • הסדירויות והסביבה הלימודיות מותאמות לתהליכי ההתחדשות
  • מסוגלות תלמידים, סקרנות, בחירה ועניין בלמידה
  • שליטת תלמידים במיומנויות המאה ה-21
  • הלומדים הם לומדים עצמאיים ושיתופיים
  • הישגים לימודיים, אחוז הזכאות ואיכות התעודה

תשתיות מערכתיות: מדיניות קח”ל ; פיזיות ; טכנולוגיות ; ארגוניות ; רשתיות ; הכשרות והשתלמויות

שינוי ארגוני וחינוכי הוליסטי

אקוסיסטם

נושא היזמות, האקוסיסטם והשותפויות בחינוך הוא חלק משמעותי בתהליך ההתחדשות הפדגוגית. התפיסה מבקשת לפרוץ את גבולות בית הספר כפי שאנו מכירים כיום ולייצר את מערכות הקשרים לעולם האמיתי
קרא עוד >

הערכה

ברשת קיימת יחידת הערכה המלווה את תהליך ההתחדשות באמצעות הערכה מפתחת. בתהליך משותף למטה ולשטח הוגדרו שמונה עשרה תוצאות לפי שלוש זירות הפעולה
קרא עוד >

יחידות לימוד מא”ה

בשיתוף בין אנשי מטה ושטח, פותח ברשת מודל לארגון הלמידה באמצעות יחידות לימוד משמעותיות, ארוכות והוליסטיות.
קרא עוד >

מפת דרכים לשינוי מערכתי כולל

מפת הדרכים שלנו למעבר מבית ספר לקהילות חינוכיות לומדות כוללת תפיסה חדשה ומעודכנת של ששת מרכיבי בית הספר: תכני למידה, זהות וערכים, דרכי למידה, דרכי הערכה, אקלים ושיח וסדירויות וסביבה
קרא עוד על התחדשות פדגוגית- מבית חינוך לקהילה חינוכית לומדת >
המר רחובות

פיתוח מומחיות

אחד מרכיבי המפתח שהוגדרו לצורך קידום השינוי ההוליסטי הינו פיתוח המומחיות והמקצועיות. אנחנו מאמינים כי יש לעדכן את התפקידים הפנים בית-ספריים ולפתח מומחיות ומנהיגות פנימית רלוונטית ועדכנית.
קרא עוד על התחדשות פדגוגית- מבית חינוך לקהילה חינוכית לומדת >

תהליך צמיחה אישי מקצועי/לימודי (תצא”מ)

קהילה חינוכית במיטבה היא כזו המאפשרת לפרט להתפתח בתוך הקהילה ובאמצעותה. למידה במרחב מאתגרת מבחינה רגשית אך מזמנת אפשרות להתפתחות עצמית משמעותית.
קרא עוד על התחדשות פדגוגית- מבית חינוך לקהילה חינוכית לומדת >

כתבות שיעניינו אותךבנושא הגוגיה

“כשאתה עומד במקום, אתה בעצם הולך אחורה”. אנחנו ברשת אמית מבינים שבעולם תזזיתי המשתנה בקצב מסחרר אסור לנו לעמוד במקום ואנחנו חייבים להתאים את החשיבה, התכנים, שיטות ודרכי הלימוד ואפילו את הסביבה הפיזית הלימודית לדור העתיד הצעיר שהינו אנרגטי, חסר סבלנות ובעל סף גירוי גבוה. איך עומדים בקצב שלהם ומביאים אותם להישגים? כנסו ותגלו:

כל הכתבות