מיזם אמית גוגיה >

דרכי למידה

ההתחדשות ברשת אמי”ת היא אומנם הוליסטית ונוגעת לכלל מרכיבי בית החינוך, אך נדמה כי השינוי הניכר ביותר הוא זה שנוגע לדרכי הלמידה: זהו לב ליבה של הפעילות הבית-ספרית. תפיסת הגוגיה רואה את המורה כלומד בעצמו, כשותף לתהליך הלמידה של תלמידיו וכמנחה ומלווה. לאור זאת, ישנו מעבר ללמידה חקרנית ופעילה שמווסתת בעיקר על ידי התלמיד עצמו ומוגדרת בהתאם לשני היבטיה – התהליך והתוצר. התפיסה מקדמת שימוש בדרכי למידה התנסותיות שמעודדות למידה עצמאית ביחידים ובקבוצות, מטפחות יזמות ויצירתיות, ונותנות מקום ללמידה מותאמת אישית בהתאם לשאיפות ולכישורים של כל תלמיד ותלמידה באשר הם.